Yoga

Förra vintern började jag på yoga. Det var något jag hade önskat att göra länge men med små barn var det svårt att hitta tiden. Men då var jag fortfarande föräldraledig och så dök det upp en kurs som låg på en tid som passade mig toppen. Äntligen fick jag prova på. Jag tyckte om yoga precis så mycket som jag hade trott att jag skulle göra. Det var jätte roligt. När kursen gick mot sitt slut så närmade sig också min föräldraledighet sig sitt slut. Nu är det näst intill omöjligt att hitta tid till att fortsätta gå tyvärr. Tackvare att jag kunde gå den där första kursen så fick jag grunderna i Yoga och kan därför yoga lite hemma om kvällarna. När barnen blir lite större ska jag fortsätta att yoga för instruktör det var så roligt. Till dess så yoga jag hemma med det jag redan lärt mig.

När jag började yoga fick även barnen upp ögonen för det och det visade sig vara precis vad 7 åringen behövde för att varva ner om kvällarna. Nu mera yogar hon nästan varje kväll för att slappna av. Idag var jag in till stan och då passade jag på att köpa en ny yogamatta  till mig eftersom den andra är ockuperad av lilltjejen och så köpte jag även en yoga junior dvd. Hon har lärt sig lite grundpositioner så jag tror inte hon har några problem att jobba utifrån den dvdn.  


Kommentarer
Postat av: jenny

åh vad jag saknar min yoga, men just nu har jag ingen tid känner jag. kanske när astrid blivit större eller om mannen jobbar mindre.. för annars måste jag ha barnvakt.. hmm

2011-03-01 @ 21:08:59
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0