Renovering pågår

som alltid i det här huset känns det som ;-) så håller vi på att renovera. Men jag klagar inte jag tycker om att renovera. Kanske är det därför det här huset passar oss så bra. :-) vi kommer aldrig ta slut på projekt här. I väntan på att kunna sätta igång med större projekt så fixar jag lite med färg i köket. Vi har bestämt att vi inte ska göra några större projekt med vårt kök än på några år. Vi har bytt vitvarorna som kyl,frys, fläkt och diskmaskin. nu håller jag på att låna runt köksluckorna. Av någon anledning så var luckorna grå men stommen träfärgad. Nu målar jag allt grått för att få det enheltligt. I dag ska jag nog ta tag i att börja måla runt fönstren. Där är det också träfärgat men ska få bli grått.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Vilken fin blogg du har! Hittade till den av en slump då jag googlade sångkort.. Vi letade efter sångkort till vår förskoleavdelning! Nu var det ju så att jag även hittade jättefina alfabetskort som du gjort och tänkte fråga om det är något du kan tänka dig dela med dig av till oss på vår förskola? Vi upptäckte att det kostade pengar att ladda ner dem och pengar är något vi tyvärr inte har..:( Tror du det är något du kan dela med dig av ändå? mvh Anna, Förskolan Jungfrun, Falun.

2011-02-02 @ 19:48:48
URL: http://menduuu.blogg.se/
Postat av: Sofia

Blir ju kanonfint! Om ni bara byter ut kaklet så kommer köket att se som nytt ut! Finns snorbilligt att få tag på på bauhaus eller liknande. De har rea på utgående kakel ibland och det bör nog inte kosta många hundralappar för den lilla biten.

2011-02-04 @ 13:31:19
Postat av: Terese (mamman i de gröna huset)

Sofia: ja vi spanade in ett kakel för rätt längesedan som vi ska köpa om det finns kvar. Så kaklet ska bytas fast det tar ju lite mer tid så det får göras nån dag så vi båda är lediga. Hittills har vi målat bara lite nu å då när barnen lekt bra eller sovit.

2011-02-08 @ 11:00:34
URL: http://lillagronahuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0