Snart snart!

Snart är jag 2 barns mamma :-D Troligen bara 1-2 veckor kvar nu. Bebisen kommer komma med planerat kejsarnsitt så nu väntar vi bara att bebisens födelsedagsdatum ska dimpa ner i brevlådan. Känns konstigt att vi kommer få veta vilken dag bebben kommer och inte gå i ovisshet och drömma å längta som när lillL skulle födas. Men det finns många andra fördelar med snittet för oss så vi får låta det vara lite mindre spännande, det kan vi leva med.

Sen ska E vara hemma första tiden med oss så jag får återhämta mig och vi landar i att ha 2 barn! Sen ska jag vara hemma med båda barnen. Vi har valt att inte ha lillaL på förskolan medan jag är hemma och är föräldraledig. Det var nått som kändes rätt för oss. Vet att andra tänker annorlunda om det men för vår familj kommer det nog vara rätt beslut. Vi tycker det går bra att sysselsätta lillaL hemma och jag ser framemot att ha båda mina barn med mig om dagarna även om det bitvis kommer vara väldigt jobbigt. Jag har inga förväntningar om hur det kommer att gå och tror därför inte att jag kommer bli bevsiken heller. Det som blir gjort om dagarna blir gjort det är min filosofi, ingen stress det kommer en morgondag oxå.

Vi har valt att planera in våra barn och ha dom tätt och tycker då oxå att vi ska orka med dom båda. Hade vi känt att 2 så små hade varit jobbigt att ha hemma hade vi istället valt att ha längre mellan våra barn. Men nu har vi som sagt valt att ha 2 små samtidigt och jag längtar trotts det totala kaos vi nog kommer uppleva med 2 små som kräver sitt.

Bebisen verkar vara en livlig liten krabat och det ska bli roligt att se om det är en liten vilde som sin bror. Åh det ska bli så spännande att få lära känna denna lilla varelse. Just nu är det med skräckblandad förtjusning som jag inser att det närmar sig med stormsteg. Det blir första gången jag ska vara borta  från lillaL på natten oxå så det känns så jobbigt. jag kommer sakna honom så himla mycket och hoppas att jag ska återhämta mig rätt snabbt så jag får komma hem till honom så fort jag kan. Även om det inte kommer lida nån nöd på honom, han ska få ha mormor hos sig och pappa oxå en stor del av tiden. Dock behöver jag E hos mig lite i början för att jag tror inte jag kommer vara så pigg.  jag ska ju gå igenom en stor operation eftersom det blir snitt så lite läskigt känns det förståss även om det ändå är vad vi önskat.  Sen hur kommer lillaL ta det att få dela mamma och pappa uppmärksamhet med bebisen.

Samtidigt, vilken glädje att få ge honom ett syskon som han en dag nog kommer uppskatta. Vad härligt att få träffa den lille/lilla som gömmer sig där inne och få lära känna denna person. Vad skönt att känna att vi får kompletera vår familj med ett barn till eftersom vi från början önskat oss 2 barn, det kommer nog kännas så rätt!
Jag är så stolt över min fina familj. Jag hade inte kunnat drömma ihop det mer perfekt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud va skönt att ni fått beviljat snitt! Vi längtar efter att få se lillkotten!

//Sofia

2008-08-07 @ 19:07:46
Postat av: Lisa

Gud va roligt! grattis! :)

2008-08-08 @ 14:26:06
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: jenny

åh vad mysigt det låter med väntandet som strax är över, se en ny liten krabat och lära känna en ny person.

sedan om vad som är rätt eller fel för ens barn med förskola kontra hemma - det finns alltid de som vet och tycker. men jag tycker att du gjorde rätt som lyssnade till dig själv, vad som kändes rätt för just dig och ditt barn!

lycka till med det nya lilla pyret!

2008-08-11 @ 22:52:35
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com/
Postat av: Terese

jenny: ja det är underbart att få lära känna en ny helt unik människa. Ja hur man gör med förskolan måste verkligen vara nått som varje familj bestämmer. Det är så olika vilka behov man har och hur man kan styra sin ekonomi förståss. Att vara hemma längre tär verkligen på ekonomin. Som förskollärare (vilekt jag är :-) ) är de klart att jag oxå ser fördelen med den verksamhet jag jobbar i. Men jag ser oxå vad jag själv kan ge mina barn just nu. Det finns tid för förskola oxå då mina barn säkert kommer älska den och de kompisar de får där.

2008-08-17 @ 14:39:39
URL: http://lillagronahuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0