Scrapbooking

För snart 4 år sedan så stötte jag via en kompis på scrapbooking. Hon höll på med det och tipsade mig om det. Efter att ha sett hennes album och konstaterat att jag hade en hel hög med foton hemma så bestämde jag mig för att ge det ett försök. Albumen fick berätta historier som jag tyckte var viktiga. Minnen från våra älskade hundar, ett album som var viktig bara för oss som var deras ägare. Men också ett album till min styvdotter som då inte bodde hos oss. Ett album där vi bevarade minnen till henne från de besök hon gjorde hos oss. Sen följde ett album om min första graviditet. Så föddes sonen så fick han såklart ett album också som jag fortfarande bygger på. Så flyttade styvdottern till oss så nu bygger vi på hennes album ihop. Ibland scrappar hon några sidor å så ibland scrappar jag i det. Så började scrappa ett album till yngsta sonen. så la jag det på hyllan i nästan ett år. Jag fotade och framkallade men fann ingen ro att sätta mig ner och scrappa. Så nu när hösten gör intåg så kom lusten tillbaka. Nu har jag fixat i ordning i mitt pysselrum och gjort den första layouten efter uppehållet.  Det finns massor av inspiration på nätet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0