Pannacotta till fredagsmys

Vi lever inte som de flesta familjer kanske. E jobbar alltid helg och har sin "helg" mitt i veckan och jag har föräldraledig och vi har därför inte på länge haft den där känslan att fredagar är speciella. Måndagar är våran fredag eftersom E är ledig tis, ons, (tors).Men Sen Flisan flyttade till oss så har fredagar blivit speciella igen. Då börjar hennes helg och det måste ju firas såklart :-) det gör vi oftast med nått extra gott och att jag och alla barnen slår oss ner och ser en barnfilm. E jobbar tyvärr sent på fredagar annars hade han suttit där med :-). Det är roligt att sitta tillsammans  titta på filmen. Bara att spana in barnens reaktioner på vad som händer på filmen är ett nöje i sig.  Ikväll blir det blandannat pannacotta på fredagsmys menyn.

Här är receptet jag använder. Ruskigt enkelt. Till det brukar jag servera björnbär eller hallon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0