Njuter

Jag njuter medan jag kan. Snart knackar vardagen på och det är dags för hämta och lämna på skola och förskola. Jobba om dagarna, läxläsning om kvällarna osv. Vi har redan börjat förbereda lite inför det. Speciellt skoltjejen vi har i familjen behöver rutiner och struktur för att orka så vår vardag är rätt strukturerad emellanåt. Sommaren flyter på lite hur som helst men nu känner jag att tösen har fått nog å längtar struktur och rutiner igen. Dags att återinföra rytmen i vardagen. Är ni fler som ska strukturera upp era liv inför hösten så kan jag tipsa om blankettbanken. Här kan man hämta Månadsalmanacka, Ritalmanacka / Fotoalmanacka ,Familjen/personalenalmanacka, Timplanering/Bokning m.m.
Innan jag fick barn tyckte jag att det lät för tråkigt med struktur och rutiner. Fortfarande så försöker jag hålla vårt liv lite fritt men jag ser charmen i en rytm i vardagen på ett annat sätt än förr. Barnen mår bra av att känna att våra dagar har en flyter på, det ger en trygghet. Ändå skulle säkert många tycka att vi är väldigt ostrukturerade här hemma :-D Så kanske det kan se ut ibland men helt utan ordning å reda skulle vårt liv inte fungera och tösen skulle bli galen på oss :-)


bilden är fixad i picnic. Ett tips för er som vill fixa bilder snabbt och enkelt utan fotoprogram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0