Gravid eller med bebis i famnen

jag hör lite då å då otrevliga saker om invandrare, många har mycket att tycka om ämnet. Säga vad man vill men under min första graviditet och även nu när jag har barn är jag evigt tacksam mot invandrarna. Är det inte konstigt att dessa män som nu tydligen ska var så nedvärderande mot kvinnor är dom som visar oss störst respekt?

Under min första sons 10 mån så bodde vi i en förort till göteborg, en invandrartät sådan. Det fanns många nackdelar med den förorten absolut, det var oroligt om kvällarna och när mörkret föll kände jag mig sällan trygg. Däremot var det ett bra ställe för någon som var gravid eller hade bebis i famnen. Det visade en otrolig respekt och jag fick hjälp på och av spårvagnen av unga killar och äldre män mest varje dag. Sen flyttade vi till ett riktigt svensson samhälle :-D å får jag hjälp på bussen med barnvagnen här, ja då är de nån invandrarkille som förvillat sig hit ut :-)

För en tid sen var jag åter på besök i våra gamla trakter och skulle åka spårvagn med min andra son den här gången. Jag klev på och skulle bara åka en hållplats och massor av snälla män undrade om jag inte ville ta deras plats å sätta mig ner. Aldrig blir jag så uppassad som på spårvagnen mellan göteborgs invandrartäta förorter och göteborg. Jag skickar här med ett stort tack till dessa väluppfostrade män! Hoppas mina pojkar en dag kommer vara lika ordentliga.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej!



Nu har jag hittat hit till din fina blogg :-)



Visst är det konstigt att det är så ute i förorterna? Har själv bott i Angered ända tills jag flyttade till Kungälv 2007!



Visst är det oroligt där och så men som du skriver, har man barn så får man otroligt mycket hjälp just då!



Hoppas ni får en trevlig helg i detta regniga väder! Här fortsätter jag kurera mina två barn från förkylningen!



Ha det gott//Jossan - Bianca´s mamma :-)

2009-09-04 @ 12:13:30
URL: http://www.jozzan.bloggspace.se
Postat av: Isabelle

Hittade till din blogg av en slump. Håller med! Det är alltid unga invandrar killar som erbjuder sin hjälp på tåg och bussar när man kommer med barnvagnen.

2009-09-05 @ 18:48:47
Postat av: Marie

Håller med dig! Ytterst få gånger som någon svensk kille (eller tjej för den delen, isf är det mammor helt klart) hjälpt mig på och av buss/tåg. Fick dock förvånande nog hjälp på bussen till lycksele när tor var bäbis, med vagn, bäbis + packning av en kille i 20 års ålder, då blir man lite extra glad :)

2009-09-20 @ 14:01:49
URL: http://bulleribang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0