Höst i trädgården...


                          Skördat i mitt pallkrageland


Nu har jag höstgrävt i mitt pallkrageland. I dom pallkragar som jag sår nytt i varje år så har jag grävt upp allt jag planterar i år. kvar är det 3 pallkragar med jordgubbsplantor och smultron i. Dom är ju fleråriga och kommer igen år efter år så dom får övervintra i landet. De senaste kalla nätterna har tagit de sista av pumpaplantorna och de sista tomaterna hann inte få färg. Nu har jag skördat in en hög med prydnadspumpor och ryckt upp alla plantorna. Årets sista skörd är gjord och nu får jag drömma om vad jag ska plantera nästa år istället. Det är en trevlig del av trädgårdsarbetet tycker jag. Att få sitta med en kopp te och fundera över nästa vårsådd. Jag hoppas att jag hinner med lite mer försådd nästa år. Jag har fått massor av spännande blommfrön från min moster Gun så jag hoppas vår tomt ska blomma vackert nästa sommar. Tack moster för dom :-)
                                                                                                     


Kommentarer
Postat av: Marie

Blir så impad av din kreativitet! Jag har verkligen svarta fingrar om man ska snacka plantor S allting dör bara när jag tittar på det ;)

2009-10-04 @ 04:58:18
URL: http://bulleribang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0