Badrums "piffing"

Vi har ett litet litet badrum/toalett som just nu har duschkabin. Det är inte vidare praktiskt med duschkabin när man har barn som hellre vill bada. Det hälls i och ur badbaljor varje dag och golvet på toaletten är ofta blött. Så nu har jag tagit beslutet att vi ska ha badkar. Så nu åker duschkabinen ut och jag hoppas den går ta bort den utan att den gjort allt för stor skada på ytskiktet i badrummet. Jag sa att vårat badrum är litet va?? Ett 160 cm långt standard badkar får inte plats. Inte heller nått piffigt hörnbadkar, om man inte tänker ha fötterna i det när man sitter på toaletten ;-) Men så finns det ju mindre att få tag i tack å lov. Nu har jag lagt en beställning på ett badkar av märket Svedbergs 140 cm långt och med halvfront så det ska vara lättstädat under. Vi har valt med svart front/ben för jag tyckte det var lite roligt med något annorlunda.

Nu blir badrummet lite av nästa projekt eftersom vi måste ta bort duschkabinen å det känns kul att snygga till där inne lite. Dock blir det en budget variant eftersom vi fortfarande har i tankarna att i framtiden ska vi renovera det ordentligt å då också göra badrummet större. Men allt har sin tid å nu är det snart dags för badrums ”piffing”.
Nu ska vi bara komma på hur vi ska kunna piffa till vårt rätt slitna och tråkiga lilla rum.


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad roligt med badkar! Jag kan inte leva utan :) Tycker det ser skitsnyggt ut, det på bilden :D Hoppas det blir som förväntat!

2009-10-16 @ 19:21:14
URL: http://bulleribang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0