Hur var det nu då?? kaktusfikon som godis å eko sallad blandat med egenodlat.

Här kommer ett litet inlägg som binder ihop mina 2 tidigare inlägg om E ämnen och om att vi ska bli sköldpaddsägare. Jag tycker halva nöjet med att skaffa ett djur är att läsa på om det och lära sig så mycket som möjligt. Jag kunde allt om fiskarna vi hade, jag har läst många många hundböcker, min älsklingsbok när jag var yngre var en uppslagsbok om hästar som min moster gav mig och som jag läste å läste tills den föll isär. Ja jag gör alltid så. Studerar ingående det djur jag har eller ska skaffa. Kanske lite på gränsen på nördigt blir det :-D  När det gäller sköldpaddor är kosten en mycket viktigt del. Min man börjar nog nästan ångra att han kom med ideén om att vi skulle skaffa en sköldpadda. Han har hört mig tjat om rätt kost och ljus sen vi tog beslutet.

 Det är så härligt för med djur står det verkligen utan några krumelurer hur kosten påverkar deras välmående. Fel kost försämrar deras immunförsvar, ger brister som är livsfarliga. Å väldigt viktigt ge inte ex hibiskus blommor som är besprutade, plantan ska vara 1 år gammal minst!. Ge ekologisk sallad. I möjliga mån ge så mycket ”ogräs” som möjligt, högt fiber innehåll å inte besprutat.  :-D det borde komma en likadan manual när man får barn. :-D När jag fyllde på kylskåpet igår med sköldpaddsmaten tänkte jag att det här djuret kommer äta nyttigare än mina barn. Borde kanske köra dom på nån form av sköldpaddsdiet ;-).

Tror fler där ute funderar mer över  ex. era hästars foderstater och mängden mineraler m.m än ni gör över det ni själv äter :-D


Kommentarer
Postat av: Sofia

Får nog säga att jag är en av dom som tänker mer på hästens mineraler än på vad jag själv får i mig. :P

Ännu ett grymt inlägg.

Väntar med spänning på första bilden på tillskottet!

2009-11-22 @ 20:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0