wabi sabi

Har ni hört talas om det begreppet? wabi sabi det är ett begrepp i inredningsvärlden Wabi sabi står för det äkta och naturliga. Att  se skönhet i i det enkla. Inredningen i ett wabi sabi hem är enkla, välgjorda,få dekorationer och får gärna vara vackert patinerade av tiden. Hemmet, möblerna får gärna andas själ och historia.

Materialen man inreder ett wabi sabi hem ska var naturliga och ekologiska, hantverk är populära och dekorationen kan bestå av snäckor, sten, drivved och annat man finner i naturen.
Saker du har i hemmaet ska betyda något, förmedla en känsla.

I mina öron låter det vackert. Ett hem i min smak. Naturligt och ekologisk ligger ju i tiden dessutom. Går det blanda in i ett hem fullt av barnens plastleksaker tro ;-)



Bild från Sköna hem.

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Det var något nytt för mig, men låter verkligen som ett bra koncept.

2009-03-12 @ 17:12:33
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0