Ägg tider!

Nu närmar det sig påsk och äggtider. Mitt råd är att välja ekologiska ägg om ni inte redan gör det. Jag lovar när man börjat köpa ekologiska ägg vill man inte köpa de oekologiska. Det är en stor skillnad på äggens färg och smak för att inte tala om hönsens levnads förhållanden.



Varför ekologiska ägg?

Så här ligger det till!











Jag är sugen på att själv köpa höns. Jag har haft hönor när jag växte upp och det är nått tillfredställande med att kunna gå ut med sin kompost/ matavfall och mata de pigga små hönsen och sen ägg som tack. Jag tycker höns är trevliga djur.  

Kommentarer
Postat av: jenny

tycker att det låter bra, vi har hönor dock hemma hos sambons föräldrar än så länge eftersom vi bor i stan.

men det är verkligen skillnad på ägg o ägg!

2009-04-06 @ 20:23:52
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0