Vart är solen?

Jag efterlyser solen! Barnen vill ju pröva sin nya barnpool och blomman som sprutar vatten. Nu får de iförsig leka massor i vatten :-S men det vore skönt om det kunde vara lite varmare och inte regna riktigt varje dag. Så tråkigt väder och vad gör man med 3 busiga barn när det regnar varje varje dag. Börjar ta slut på ideer och det ska ju regna mååånga dagar till.  Å så klart visar det REGN på midsommar hos oss. Som vanligt iförsig men ändå lite tråkigt. Barnen övar redan på små grodorna här hemma och jag hoppas vi kan ta oss i väg iallafall en stund till midsommarstången.

Jag kan berätta att (om nu inte regnet tar död på dom) så ser min vallmorabatt fin ut. TACK MOSTER GUN för den fina vallmon du skickade ner med mamma. Den har vuxit jätte bra och passar perfekt i min vallmorabatt. I år har jag gjort rabatten upphöjd så den ska dräneras bättre. Nu när det verkligen öser ner är jag så tacksam att jag gjorde det annars hade nog alla vallmon flytit runt vid det här laget.Vi har lerjord som inte dränerar så bra utan förvandlar rabatterna till pooler. å TACK  MOSTER GUN för Lupinerna den blommar så vackert nu längs med vårt staket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0