En trappa upp...

En trappa upp i vårt hus så pågår fortfarande "boandet", det tar tid att bo in sig. Barnen har fortfarande inte fått möbler i sitt rum men de tycks trivas lika bra ändå. Mer utrymme för små ben med spring i. Just nu håller jag mina "möbel-letar-ögon" öppna efter en byrå där jag kan stoppa barnens strumpor och annat smått å gott. Ja ännu är det långt ifrån fixat å piffat där uppe men sånt här kan ju ta sin tid :-D Ni ska få se hur långt vi kommit i processen. Ja jag bjuder in er att titta precis som det ser ut hos en småbarnsfamilj en lördag. Inga sängöverkast i sängen osv..men sånt tål ni va ;-)

Välkommen en trappa upp. Vi tar en tur in i mina pojkarnas rum först.

 

Klicka på de små bilderna för att se dem större...

        

lillaL heter förståss Liam och tavlan har Stars in heaven gjort, titta in hos henne!. Jag har  en beställning till jag ska göra så min andra son får en med sitt namn oxå. I fönstret står en fågelholk som jag målat som jag ska hänga upp i deras rum. Bokstäverna i fönstret är i papp och kommer från Panduro. Bokstäverna ska jag dekorera bara jag kan lägga min beslutsångest åt sidan och bestämma mig för vilket papper jag ska använda. Den lilla barnstolen är ett arv från pojkarnas pappas sida av släkten. På bilderna kan man skymta luckorna i väggen som leder in till kattvindarna. Den röda tråden i rummet kommer just vara röd  som ni kanske ser :-D  Å ja proppskåpet ska döljas, vi ska bygga en låda över. Det satt lite dumt placerat så det blev klurigt att bygga in och dyrt att flytta.


Då går vi in i vårt rum då som ligger vägg i vägg med barnen.



Samma här klicka på de små bilderna om ni vill se dom större...

      

Ja här är vårt rum som just nu bara är möblerat med 2 sängar. Barnsängen är Liams och  den ska ner i källaren och målas såfort lillebrors säng är färdig. Jo för nu har lillebror fått hem sin säng och den genomgår just nu en förvandling.
 
I fönstret står 4 ljustakar som min moster gjort av sånna gamla stolpar som man hässjar hö på, påhittigt eller hur. Enkla och vackra. I väggen har vi inbyggda hyllor och det är kanske lite svårt att se i dagsljus men det är belysning i dom. Belysningen skapar hög mysfaktor på kvällen. Tack svärfar för det den fiffiga ideen.

Ja det var allt för den här gången men arbetet pågår ju här för fullt så vi kommer återkomma till övervåningen igen å igen skulle jag tro.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ååååå så fint ni har fått det! Jag har iofs sett det i verkligheten men det var så kul att se bilder på det ändå!

// Sofia

2009-02-20 @ 21:42:37
Postat av: Sara

Gud så fint ni har det! Jag blir avundsjuk så de sjunger om det ;)

2009-02-21 @ 16:13:38
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Emma

fantastiskt! hur fint som helst! vad kul att pyssla med ett helt hus :)

2009-02-27 @ 16:37:30
URL: http://harhosmej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0