Välkommen lilla bee...

Vi har utökat barnvagnsparken vår men en bugaboo bee. Vi köpte den igår och har inte hunnit prova den så mycket ännu. Vi tog den på en provrunda på buslandet och på en större byggbutik i går å jisses vad smidig den är. Det är tydligt att den kommer göra sig perfekt på stan så nu återstår bara att se hur den beteer sig här på "landet". Vi har iförsig bara asfalterade gångvägar och vägar runt oss å på asfalt vet jag att den för sig väl. Vi hoppas vi ska bli nöjda med den men det vet vi ju först när vi haft den ett tag. vagnen är av sulkymodell och ingen offroadvagn men för det har vi ju vår super bra syskonvagn Easywalker. Syskonvagnen är ju fortfarande den vagn som kommer användas vid långa promenader eller ute i skog och mark eftersom då behöver vi kunna ha 2 barn i vagnen. Kortare sträckor går L (nu snart 2,5 år).



 EasyWalker DuoWalker SKY Base Double Stroller - photo Easy walker duo.


Bugaboo bee

Bugaboo bee's fördelar är att den är liten, bara 50 cm bred vilket är en stor fördel på stan eller i butiker. Den har ställbart handtag vilket gör att både jag och E kan gå lika bekvämt med den. Den har ngt som få sulkys har, den har vändbart säte. Det gör att jag kan ha barnen mot mig vilket jag föredrar ex på stan. Det var ett sant nöje att få ha barnen vända mot mig igen och kunna se alla deras reaktioner ansikte mot ansikte. En annan sak som vägde till den här vagnens fördel är att den har ett helt styre, inte delat som paraplysulkys ofta har. Det hela styret gör att den styrs med en hand utan problem. Helt styre ger mig en hand fri till att hålla det gående barnet i handen eller hålla hundens koppel. Något som vägde till vagnens nackdel är priset. Nu har jag ju en driftig man som lyckades få tag i en vagn från en butik med garanti och allt men till ett bättre pris. Han fick nämligen tag i ett visningsexemplar som butiksägaren kunde tänka sig sälja billigare. Det tackar vi för.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Ser att Ni har en Easywalker syskonvagn?

Väntar mitt andra barn och är inne på att köpa en sådan vagn. Vart har du köpt din vagn? Vill du berätta lite för och nackdelar med den:)?



Kram

Jessica

2011-03-23 @ 14:32:23
URL: http://www.nogg.se/jessicamk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0