Trädgårdsfixande





De sista dagarna har ju verkligen haft underbart väder så vi har tillbringat dom i trädgården. Idag har jag gått runt och drömt om en Vallmorabatt men att fröså tar sin tid och jag hinner inte fröså allt jag önskar. Jag lämnar ut en efterlysning ;-) Bor du i göteborgstrakten/ ale kommun och har vallmo plantor över så lämna en kommentar :-D jag kommer och hämtar dom. Jag älskar vallmo, det finns så många vackra sorter. Förra året frösådda jag några varianter men tyvärr tog en fuktig höst död på dom. I år har jag gjort om rabatten så den inte ska kunna bli så blöt om det kommer en regning höst.

I dag insåg vi att vår gamla gräsklippare är död. Vi visste oxå att en ny kostade massor. I mina drömmar har vi en självgående robotgräsklippare men tillbaka i verkligheten igen så har jag inte lust att lägga ut så mycket pengar för att klippa gräset. Det blev att ge sig ut på blocket. Vi hittade en gräsklippare som var betydligt vänligare mot plånboken och som en bonus ville han som sålde den köpa vår gamla döda gräsklippare. Han fixade tydligen upp gräsklippare så vår gamla gräsklippare kan nu få ett nytt liv hos någon annan. Vi var nöjda för då slapp vi slänga den. Fungerade ju bättre för både oss och miljön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0