SURTE Trädgårdsmarknad utanför Göteborg

Bor ni i Göteborg, Kungälv eller Ale kommun då har ni inte så långt till Surte trädgårdsmarknad som går av stapeln den 16 Maj kl 11-15, titta in här . 

Om Surte trädgårdsmarknad

"Surte Trädgårdsmarknad hölls första gången i juni 2008 på Surte IP och hette då Surte Bakluckeloppis. Arrangörer var precis som nu Odlaklubben Väst som är ett internetbaserat sällskap med Trädgårdsforumet på Odla.nu som gemensam bas. Odlaklubben Väst besöker trädgårdar, går på föreläsningar och träffas och byter växter och kunskaper. I år har vi flera medarrangörer; ABF Syvästra Götaland, Trädgårdsälskare i Ale som är ett liknande sällskap som Odlaklubben Väst och som också har medlemmar i hela Västra Götaland samt Kungälvs Trädgårdsförening som är en av Riksförbundet Svensk Trädgårds lokalföreningar. Vi samverkar även med Kulturföreningen Bruksongar som arrangerar Bruksongars Dag på Glasbruksmuseet. De bjuder på en utställning om Glasbrukets Handelsträdgård, "Storeträdgården" som lade ner i början av 50-talet samt kaffe- och våffelservering i museets café. Museet är öppet och har gratis entré. Utställningarna är öppna, bland annat "Det blomstrar" där Annika Svensson visar kakelugnar och keramik."

Förra året var jag på surte bakluckeloppis och fyndade fina växter till kanonpris. Jag var så glad när jag gick därifrån. Alla växterna kom ju från trakten vilket gör att de trivs ju utmärkt här det vet vi ju redan och alla blommorna har vuxit nåt otroligt. Jag ser verkligen fram emot årets marknad. Extra roligt är att min mamma och min bror ska komma ner lagomt till marknaden. Det är från min mamma jag har fått mitt intresse från blommor så det bli roligt att få gå på marknaden men henne. Det blir bra med smakråd inför nya växtköp. Min stackars bror tänker vi släpa med på både trädgårdsmarknaden och botaniska i göteborg. Jag får väll muta honom med något :-D





Någon som vet vad dess blommor heter? Jag köpte dom och planterade i kruka på framsidan. De har en ljuvlig färg men jag har inte hittat vad de är för sort! Någon som kan upplysa mig?

Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk att få möjlighet att gå på en trädgårdsmässa, för första gången i mitt liv ! Då ska vi göra en "heldag". Vi får väl ta er kombibil den dagen (för man kan väl handla där)

2009-05-02 @ 15:16:52
Postat av: Terese

ja visst mamma man kan handla där :-) det blir jätte kul. Det är utomhus så jag hoppas vi får fint väder.

2009-05-03 @ 12:16:38
URL: http://lillagronahuset.blogg.se/liamochneo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0