Restaurangen är öppen!

När man har en 1½åring hemma hela dagarna så måste han såklart underhållas lite så då och då passar jag på att hitta på små pyssel. Ibland bakar vi, ibland målar vi och  ibland gör vi något annat litet pyssel .Den här dagen var det dax att ge våra små fågelvänner något att äta nu när kylan smyger sig på. Vi tillverkade mesklockor, det är när man fyller en kruka med kokosfett, frön, brödsmulor eller vad man nu råkar ha liggande här hemma. Sedan hänger man ut den upp och ner. En liten varning är på sin plats för det är hemskt kladdigt att göra. Vi tillverkade oxå kokosfettkakor ur sonens sandkaksformar.



Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Det var omtänksamt av dig. Nu tror jag att dina fåglar blir såå glada. Synd att jag inte har trädgård, tyckte det var en mysig detalj!

2008-11-04 @ 15:11:22
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0