jaha och vart har jag varit då.

Det sägs att man måste uppdatera sin blogg flera gånger om dagen o mden ska få besökare. Ligger nog nått i det! nu har jag ju inte min blogg för att jaga besökar antal i den men visst vore det ju kul om jag hann med att uppdatera den iaf. Nu är min dator inne på lagning :-( den fick nog av sonens tuffa hantering. Sambon har varit rar och lämnat sin hemma så jag inte ska få abstinens.

Helgen har varit tuff, full fart här hemma. Ja jag såg väll itne ut som jag slet i hjäl mig precis :-D men med magen i vägen så tyvärr orkar jag inte lika mycket som när jag är mitt vanliga jag. Vi ahr hunnit mycket iaf, kommit en bra bit på övervåningens renovering. Den kommer tyvärr inte blir klar till bebisen kommer i augusti men det får vi leva med. Min svärfar som hjälper oss packar snart väskan för att upptäcka alaska, det är han väl värd! Här hemma får renoveringen stanna upp ett tag tills svärfar är tillbaka och kan hjälpa oss igen. Men som sagt vi börjar se slutet iaf.

På gården är staketet satt, fattas bara lite hönsnät längst ner på vissa ställen för att det ska vara rymningssäkert för vår lilla jack russel. Just nu har vi tillfälliga grindar men snart ska de riktiga grindarna vara på plats oxå.

9 pallkragar pryder nu vårt pallkrage land och det är jord och sått ialla pallkragar utom en. Det är lagt markduk under och mellan alla pallkragar och grusat emellan pallkragarna.

Kryddlande är grävt och min vallmorabatt. Vi har lånat oss en vedklyv så början till vinterförrådets ved har klyvts oxå. Phu..intensiv helg men ack så skönt att se slutet på den mest intensiva perioden. Snart är det dax att njuta mer av gården och göra lite små projekt.

Hat inga bilder just nu eftersom jag itne har några här på sambons dator men jag ska försöka uppdatera snart med bilder på från våra helg projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0