Loppisfyndat

Nu sitter jag med en kopp te och funderar vad jag kan göra med dagens fynd. Det är inte ofta jag har en stund för mig själv då jag med gott samvete kan slå mig ner med en kopp te och bara drömma. Baksidan med att ha barn antar jag :-) det finns helt enkelt ingen tid att bara vara. Vad gjorde jag med tiden innan jag fick barn? jissses jag måste haft hur mycket tid som helst..eller?? Jaja jag är iallafall glad att jag valde att skaffa barn, den gläjden är helt klart värd lite mindre tid att drömma på :-)

Idag packade jag och sonen ihop oss och begav oss till ett litet samhälle som ligger ca 10 min iväg med bussen. Vi strosade i de små butikerna och myste i solen. Jag tog en sväng in på röda korsets secondhand och fyndade lite. Det var nästan lite komiskt för igår hittade jag ett ovanligt men sött bord på tradera som jag efter lite övervägande lämnade det vinnande budet på. Jag ska hämta upp det den 11 juni då jag passerar orten där bordet finns. Idag stövlade jag in på secondhand butiken och vad ser jag? ett litet blombord som är precis lika i utformningen och mönstret så jag var ju bara tvungen att köpa det. Nu är båda borden bruna men jag svängde in på färgaffären och köpte med mig en burk vit matt färg. Här ska trollas. Så fort jag lyckats leta upp lådan i källaren som innehåller penslarna så ska blombordet få sig en omgång. Jag tror det kommer bli fint. Sen fyndade jag lite tyger på samma butik, det är nu örngott men jag tänkte att jag kanske kan modifera dom till kuddöverdrag till min småkuddar som jag har i soffanSå hittade jag ett annat fräckt tygstycke som jag inte vet vad jag ska göra av men tyget var lockande.

Ne nu ska jag ner och väcka sambon som har en tendens att somna samtidigt som sonen när han nattar. :-D

Bilder på fynden kommer senare. Istället bjuder  jag på en bild av en underbar kopp som jag gärna skulle vilja dricka mitt te ur. Koppen är gjort av keramikern Anna Wrigstad Östberg. Är de inte underbart ljuvliga. Titta in hennes galleri och se mer av hennes underbara keramik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0