~*Inspiration Inspiration*~

Just nu är jag i en tid i graviditeten då sitta å jäsa är det som känns bäst :-) vi börjar närma oss slutklämmen och längtar efter att få träffa den lille/lilla där inne. Nu sover sonen middag för en liten stund och jag orkar inte göra mycket mer än slöa. Då är det skönt att få söka över nätet efter bilder som har det där lillaextra. Sånna jag vill stoppa i min inspirations mapp för att de förmedlar en speciellkänsla som jag gärna tar vara på. Här kommer lite sånna bilder.

Hallen som är en utbyggnad från det ursprungliga missionshuset, har fått golv från norska Oppdal ­skiffer. Den gamla ­stolen är norsk.

Denna bild och några av bilderna som följer kommer från sköna hem och visar ett ombyggt missionshus. Vilken underbar hall, så ljus så vilsam. Den säger verkligen välkommen med besked. Gillar det mörka golvet. I vår gamla lägenhet hade i mörkt klinkergolv och det var så fräscht.



Vi arbetar ju just nu med att renovera vår övervåning och vi har valt att ha liggande slät panel på väggarna, något i den här stilen. Vi kommer oxå måla den vit. Det ska bli så roligt att se resultatet.

Bokhyllan till höger övergår i den platsbyggda långa bänken med förvaringsmöjlighet. Det 3,2 meter långa bordet, byggt av finsnickaren Kurt Lidgren, var en 40-årspresent till Per. Stolarna, som sprutmålats, har tidigare använts i söndagsskolan. Barnstolen Tripp trapp från norska Stokke är en klassiker. Kuddtygerna kommer från Ikea och Svenskt tenn.

Häftigt med rymd i det här huset. Smart tycker jag med den platsbyggda bänken med förvaring i. Inget för den som gillar att möblera om ofta men fiffigt att kunna stuva undan saker så man slipper allt plotter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0