charm på hemnet...


När vi sökte hus bodde vi nästan på hemnet och suktade efter  härliga hus och det var mysigt att gå in där å drömma. Då tittade vi mest i våra trakter förståss. Fast vi hittat vår pärla (om än en oslipad diamant men ändå ) så tycker jag fortfarande det är roligt att gå in på hemnet, stundtals fasa över inredningen och däremellan förföras över vissa objekts charm. Det lite ruffa, oslipade som skulle kräva många timmars arbete är ofta nått som tilltalar mig...tur vi köpt våras hus annars skulle jag väll hittat nått ruckel i skogen :-D Men visst måste inte allt vara så perfekt direkt. Det är som med hus som med människor, vissa har bara en sån oslipad charm. Men såklart finns det ju oxå dessa perfekta hem som ser ut som något ur en design-inredningtidning och de skulle ju inte vara fel när man står med byggdamm upp mot knäna att få flytta in i ett nyckelfärdigt hus :-D Här är lite objekt som fångade min blick, den här gången har jag spanat i sthlmtrakten.


 
Stenvilla i två plan anno 1900. Med det här huset var det fasaden och det ensliga som fångade min blick. (åh nej jag skulle aldrig ta mig ann att renovera det själv men visst var det charmigt :-D)


 

 
Hus från 1930. Här var det återigen fasaden och gården som fångade mitt intresse. Insidan lämnar en del kvar för köparen att göra  kan man väll snällt säga men å andra sidan så finns det ju mycket att göra till sitt eget då :-D


  
     
Charmig trävilla, omsorgsfullt bevarad centralt belägen i skärgårdsstaden Vaxholm.



      




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0