Betong

Äntligen fick jag öppna betongformarna som stått och vilat i 2 dagar. Det var spännande som på julafton att få öppna och se vad som hänt. Jag blev överlag nöjd med resultatet. Det var trotts allt första gången jag provade på att gjuta betong. Jag har lärt mig några läxor till nästa gång. Komihåg att tänka spegelvänt eftersom den sidan som är neråt i formarna blir den finaste. Bokstäverna tillexempel  är ju mycket finare, slätare om jag ser dom spegelvända :-) det kom jag på först när jag hällt i betongen i formen. Man kan ju inte tänka på allt ;-) . Så ska jag komma ihåg att slå ur luften bättre till nästa gång. Ägget däremot blev bättre än jag väntat mig. Det är absolut inte sista gången jag gjuter betong. Jag har redan införskaffat ännu mer betong och klurat ut fler idéer att gjuta.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååå vad fina dom blev! Vill också lära mig!

2010-11-09 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0