vitt vitt...

vitt ute överallt. vi har massor med snö, ca 60-70cm på tomten. Det är vackert ute och idag har solen varit framme och det har känts som vårvinter.  
Yngsta killen Neo har blivit stor nu och idag var han på 18 mån kontroll och fick sin vaccination. Jag hoppas han slipper få feber eller så av den. Eftermiddagen spenderade vi ute och åkte pulka. Så skönt.

så stolt
Jag är så stolt över alla mina barn såklart men idag har Liam (som blir 3 år i april) verkligen visat oss att han är stora killen nu och klarat så mycket mer än vi ger honom kredit för. Det är svårt att förstå att han blivit så stor. Redan förra sommaren slutade han med blöja dagtid. Han har aldrig blöja hemma på dagen men så fegar vi ur och ger honom blöja när han är ute med overall eller ska bort typ på stan. Jag tänker alltid att han säkert glömmer bort och kissar i overallen när han leker. Samtidig så kan man ju inte lära sig något om man inte får prova. Så idag beslöt vi att det är bättre för hans skull att han faktiskt får vara utan blöja å så får det hellre bli obekvämt för oss och kanske lite extra tvätt. Så när nattblöjan togs av så la vi blöjorna åt sidan helt. Så han har spenderat förmiddagen på buslandet och klättrar och röjt runt utan att glömma bort sig och kissat på sig. Sen var han med lillebror på BVC.  Men BVC hade konstig potta som inte gick kissa i :-D den var nämligen genomskinlig och det tyckte Liam INTE om. Han gillar inte toaletten så den är bara att glömma ännu. Som tur är hade vi ju med vår potta för jag vet att han helst vill ha den ännu. Så vi hämtade den ur bilen så hela bvc besöket gick också utan en enda ”olycka”. Så vi körde vidare utan blöja även under pulkaåkningen och även det gick utan problem. Jag får nog inse nu att min lillakille faktiskt är blöjfri och att han inte är så liten längre utan ska bli 3 åring till våren. :-D

Det är härligt med all snö men det är svårt för dom små att ta sig fram. Neo och hunden Rambo får nästan simma på tomten för att komma någonstanns. :-) Det blir mycket innelek. Trolldeg/play-doo är en stor favorit just nu.




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0