solsken och inredningstankar

Samtidigt som solen ger oss varma dagar med lite utomlandskänsla, dagar vi helst spenderar utomhus, så maler tankarna på vad som ska ske på insidan i huset. Vi har provmålat med dvs provburkar inne i vår lilla vardagsrum/lekrum. Vi provar oss fram för att hitta en nyans av beige och jag tror vi hittat den nu. En väldigt ljus färg men eftersom vi ska ha en vit plankvägg så kommer den ändå bryta av mot den. Jag såg förresten att Ernst i sommartorpet tagit vår idée ;-) Jag och mannen min skrattar åt oss själva gång på gång när vi kommer på en idée och en tid senare tycks den dyka upp överallt. Vi har alltså tänkt oss 3 väggar i en ljus ljus beige och en fjärde vägg med liggande plank som ska målas vita. Plankväggen ska plocka upp övervåningens liggande panel och knyta ihop våningsplanen.


Vår övervåning och plankväggen jag vill knyta ann till genom att använda liggande plank på nedervåningen också.

Så har vi äntligen gjort slag i saken och skaffat oss ett svart vitrinskåp. Jag har nämligen önskat ett sånt att ha som skafferi. Vi har inget skåp i köket som riktigt lämpar sig som skafferi. Hittills har kökets torrvaror huserat i ett djupt överskåp men det var litet, stökigt och svårt att få översikt. Det märktes väl när vi nu rensade ur och fann att det var dubbelt av mycket, översikten hade som sagt inte varit den bästa. Dessutom är planerna att just de överskåpen ska tas bort när vi genomför en budgetrenovering i köket. Så jag har jagat ett furuvitrinskåp att måla om men så visade sig att någon mer tänkt det samma och redan målat ett furuskåp svart och skulle nu sälja det på blocket. Så igår hämtade vi upp det. Inte i ett perfekt skick men jag tycker nästan det ruffa skåpet passar desstobättre just därför. Däremot tänkte jag mig ytan mellan hörnet och fönstret som lite bredare så dert var knappt att skåpet fick plats men men.



   miniatyrbilder, klicka så blir de större.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej tejen och tack för senast! Riktigt roligt att få träffa er :)



Nu har vi intagit det nya huset och även om det fortfarande är lite kaos med flyttkartonger överallt börjar det att likna ett hem.



Ni är välkommna hit när vi börjar komma iordning, skulle vara kul att träffa er och alla barnen. Och självklart vill jag se ert hus också, ser ju toppen ut på bilderna.



Kram på er!

2009-07-04 @ 19:24:46
URL: http://cillenl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0