Lillebror flyttar ut

Dax för lillebror att flytta..ja ut ur vår säng alltså. I somras så inledde jag en intensiv jakt på en växasäng till L. Han hade fyllt 1 år och skulle bli storebror och började längta ut ur vår säng där han sovit fram tills dess. Jag hittade en växasäng som jag drömde om att måla vit. Den är fortfarande inte vit utan grön med nalle puh målad på... men SKA bli vit..sen när tiden räcker till :-D L älskade sängen och har sovit bra i den.

Men nu var det dax för lillebror N att få sig en säng. N har börjat vakna till då å då om nätterna och vi tror det kan vara så att han sover lätt och kanske vaknar när vi vänder och vrider oss om natten. Kanske sover han bättre i egen säng intill våran istället. Jag har återigen varit på blocket och haft sängjakt. Jag letade först efter en som skulle matcha storebrors säng eftersom de ska dela rum. Någonsanns påvägen så insåg jag att den jakten fick jag nog ge upp och istället fokuserade jag bara på en lämplig växasäng. Idag ska vi titta på den här sängen. 

 

Kanske är det något för en lillebror. Den liknar inte den vi köpte till L men det får bli olika sängar och kanske blir det charmigt det med. Nu hoppas jag bara den är i ett fint skick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0