En chiminea på min uteplats!



Jag satt och tittade på blocket och till min stora lycka fann jag en mexikansk spis/lerugn eller Chiminea som de oxå heter. Så glad jag blev för jag har beundrat dom förut och tyckt att det skulle passat oss bra. Å vips så hade jag ringt på den. Jag tyckte det var ett fyndpris. Nu tronar den hemma på vår altan. Jag hoppas bara jag vågar elda i den, jag kommer gråta om den fina ugnen spricker, chimineas av lera är tyvärr lite känsliga. Chimineas kan man elda i eller ha dom inne med levande ljus i.  Vackra till båda tycker jag som gillar dne här typen av "möbler". I år ska jag satsa på att få vår altan lite mysig. Jag trivdes så bra på min gamla balkong i lägenheten men fick inte riktigt till vår altan förra sommaren, bättre lycka i år, förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Får man fråga vad du betalade för den? Skulle verkligen behöva ett pris att jämföra med.

2009-07-04 @ 12:11:31
Postat av: Nigel

Another Chimenea lover! Great!

Check out our website.....we also love Chimenea!

2011-07-18 @ 01:33:03
URL: http://www.gardenflames.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0