Längtan

Såhär efter jul och nyår så drabbas jag nästan varje år av en hopplös längtan efter vår. Jag älskar julen å njuter verkligen av den men bara en kort tid. Kort och intensiv. Jag brukar vara rätt kvick med att städa ut julen å tankarna går redan till våren fast snön ligger tung ute. Jag har redan burit ut julgranen och kvar är bara lite pynt här och var. Jag har börjat köpa hem nya blommor till fönsterna och längtar efter att få omge mig med grönska. Det är långt kvar tills det är dax att stoppa fingrarna i jorden igen och sätta de första fröna men jag längtar redan. Nu är en tid för att drömma om vad jag vill göra i trädgården i år. Nu är frökatalogernas tid  för mig. Ni andra kanske väntar några månader till :-) det är nog klokt för väntan på våren blir låång när man som jag börjar i januari. :-)




Kommentarer
Postat av: Therése (jobb)

Jag känner så väl igen mig i dina tankar! Längtar också till våren... Vilken vacker kvist på bilden. Det börjar nästan spira långt inne i hjärtat.

2011-01-04 @ 16:00:24
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0