höst och fågelmatstider

Varje höst sen vi flyttade in i huset så har jag och barnen gjort fågelmat. Fågelmaten hänger vi ut när flyttfåglarna har flytt från landet och kylan gjort sitt intåg. 
 

Receptet är busenkelt och det här har vi använt

  • kokosfett
  • fågelfrön
  • nötter
  • en bit snöre lr band.
  • formar att hälla det i. Silkonbakformar, isformar eller barnens sandkaksformar funkar bra.

Ställ fram formarna, gärna på en bricka och lägg i frön ,nötter och annat du vill ska finnas i. Häll över kokosfettet. Stick ner en bit snöre som du format till en ögla om du vill kunna hänga upp maten. Invänta att det ska stelna. Jag ställer mitt i kylen för att få lite hjälp på traven.


Kommentarer
Postat av: Lillan

Oj vad läckert, fint var det åsså.. Det ska jag testa.. Tack för tipset.



/Lillan

2011-01-19 @ 21:02:00
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: naemie Hansson

Detta har jag också gjort...kolla gärna min blogg...Men när jag hängt upp det och kommer ut på morgonen så ligger allt kraschat...har du varit med om det? fin blogg , mkt pyssel, vilket jag älskar.

2011-12-12 @ 10:02:45
URL: http://nyttochgammalt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0