Jordgubbar och recycle

Det är ju ett faktum att konsumerar vi mindre så blir också vårt fotavtryck på miljön mindre. Men det är inte så lätt att konsumera mindre i ett konsumtionssamhälle.  Jag är gärna den första att medge att jag gillar att shoppa. Högst på listan står saker till barnen. Men man kan ju handla på olika sätt och att öka sin medvetenhet om vad och hur man handlar kan göra en stor skillnad. Jag har fått höra om ett spännande projekt, en butik som står i startgroparna och jag längtar verkligen efter att få presentera den butiken här i bloggen. En butik som just kommer spinna vidare på ämnet recycle.  Det kommer mer om det senare när butiken avslöjat sig för allmänheten :-D Jag kan iallafall säga att det är INTE jag som startar den.

Jag tycker överlag att det är spännande att se hur gamla saker kan få ett nytt liv och använder det gärna själv. Jag skulle kunna presentera flera loppis fynd som nu mera bor i vårt hem men idag ska jag visa nått annat. Något som jag tror jag visat förut här i bloggen men då får det bli en repris. Jag är en pysselmaja som gillar att ha nått projekt att plocka i och en av mina favoriter är mina jordgubbar som jag syr. Filten till bladen är ny, samt stoppningen men i övrigt satsar jag på återanvändning av tyger.  Tyget kan se ut på ett sätt när det ligger där hopvikt och sen ger det ett helt annat sken när det antagit formen av en jordgubbe och det är det roliga med det.

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ååå dina jordgubbar är så fina!! :) Alicia leker med sina som hon fick av er nästan varje dag. :)

2010-05-16 @ 14:41:16
Postat av: Ingela

Hej!

Trillade in på din blogg när jag letade efter en "Chiminea", har ni kvar den? Den är ju supermysig! Jag är på jakt efter en sådan, har hittat ett ställe som verkar sälja men jag är osäker på priset...vad man kan hitta den för på blocket-vad kostade er?

Kul med ny blogg att läsa :)

2010-05-17 @ 13:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0