Julkänslor

Förra veckan var jag och mina barn in på stan (Göteborg) och gick. På Åhléns var julpyntet redan framtaget. Det känns som butikerna gör jul tidigare och tidigare för varje år å det känns lite vansinnigt. Ändå kunde jag inte låta bli att längta efter jul. Idag köpte jag tidningen lantliv och gottade mig reportagen om julpynt. Jag vet det är tidigt men jag längtar redan. Jag längtar efter att julpynta, göra julgodis och baka pepparkakor. Därför har jag köpt glögg och pepparkakor idag!

Idag har grått grått ute. Både jag å E (mannen i huset) har blivit förkylda å det kändes tungt att kliva ur sängen i morse. Men några timmar innan det hade E redan varit upp och sprungit med spyhinkar och trasor. Flisan hade blivit magsjuk. Så hon fick stanna hemma från skolan idag. E är ledig idag så vad göra?? Vi känner att vi inte riktigt har tid eller lust att låta den dyrbara tid som hans lediga dagar är gå åt ingenting. Samtidigt som vi inte kan dra iväg någonstans eftersom mest ingen i familjen är kry. Så idag blir det att börja bygga upp panelväggen i vardagsrummet. Vi får se hur det går :-)

Jag avslutar med en bild på min gamla häst som tyvärr gick bort i somras. Hon hette Vinna. Fotot har min moster Gun fotograferat under den tid hon haft Vinna hos sig. Jag har knyckt fotot från Guns blogg. Hoppas det var okej !! jag vet inte om Gun vill att jag länkar så jag låter bli.
Vinna var av rasen Fjordhäst. En mycket lugn, klok och snäll häst. Vi följdes åt i många många år och haft så roligt ihop! Hon kom till oss som 4 åring och levde hos min mamma tills hon i somras vid 20 insjuknade och fick sluta sin dagar. Usch jag blir tårögd när jag tänker på henne. Ja ni som har djur vet hur det är. Dom vinner ens hjärta och blir viktiga medlemmar i familjen.
 



Foto: Gun

Kommentarer
Postat av: Marie

Har också julkänslor!! Står och kikar på pynt att köpa, men har faktiskt druckit glögg en kväll, gatt ju provsmaka ,) Stackars flis, hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni andra slipper få skiten :/ Du får lägga upp bilder på ditt pynt sen, ser framemot att tjuvkika, du är så kreativ och pysslig! Kram

2009-11-03 @ 16:12:34
URL: http://bulleribang.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åååå jag är likadan! Stod också och tittade på julpyntet på Åhlens häromveckan när vi var inne i stan. Ska bli kul att ha våran lilla julgodiskväll här iår igen! Längtar redan!!! :) Ge Flisan en kram från oss!

// Sofia, Niklas och Alicia

2009-11-03 @ 22:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0