inredningssugen igen.

Det har stått stilla på inredningsfronten hos oss en tid. Det har inte riktigt funnits kraft och ork . Mycket av tiden har ägnats åt familjen. I våras utökades vår familj med ett barn till då min mans dotter flyttade till oss. Nu har vi vant oss vid att ha 3 barn i huset och barnen har vant sig vid att ha varandra som syskon på heltid. Orken har återvänt nu när allt landat och nu börjar inspirationen för att inreda infinna sig igen. Nästa vecka ska jag måla om i vårt "lilla vardagsrum" . Det blir underbart att äntligen få påbörja arbetet med vardagsrummen. Äntligen ska även nedervåningen börja matcha vår fräscha övervåning.

Tidigare i veckan begav sig jag och min vän Sofia till Ullared och Gekås. Det är alltid lika spännande att åka dit. Ibland har de ett utbud som faller mig precis i smaken och andra gången hittar jag inget annat än krafs. Den här gången hade jag tur och hittade en del som kändes rätt. Först ut ska jag visa upp min "återvunna bildäckskorg kopia". Jag har spanat på originalet men bestämde att just nu passade den inte i budgeten. Denna kopia däremot hade en betydligt mindre prislapp och även om den inte är lika påkostad så gillade jag den. Jag tänkte mig använda den till att förvara veden i intill vår öppenspis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0