Att vara mamma..så olika men ändå så lika...

April 2007 föddes min underbara prins Liam samma månad i en annan del av sverige föddes en annan liten prins. Vi hade pratat lite över nätet mamman till denna lilla prins och jag under vår graviditet och följts åt. Vi kände varandra lite sådär sen den tiden då jag bodde norröver. Så hände det äntligen i April fick vi varsin liten underbar kille. Dock fick Alvin som den lilla prinsen heter en tuffare start här i livet och fick senare diagnosen cerebral pares .Sen dess har livet sprungit på för oss båda mammor, så olika men ändå så lika. 2008 var det dags igen..ja för oss att gå med magarna i vädret alltså :-D nu var det syskondags för oss både och Alvin fick en ljuvlig lillasyster och Liam en ljuvlig lillebror. Båda småsyskonen kom med kejsarsnitt och det gick smidigt för oss båda. Varför berättar jag nu detta? Jo för att genom att jag fått följa Alvin såhär lite på avstånd genom att ha kontakt med hans mamma så har jag lärt mig något och det är att folk har så mycket fördomar och tror och tänker så mycket om sånt dom inte vet nått om.  jag tror det bästa att råda bot på dessa fördomar är att andra får kunskap och slutar spekulera.  Alvin och Novas mamma är inte bara en 2 barns mamma hon är en bloggskrivande 2 barns mamma och där bloggar hon allt som hör vardagen till när man har en liten glad tjej, en charmig kille, en pappa till barnen och ett hus där ledningarna inte alltid håller ihop :-D allt i blandad kompott, välskrivet och med en portion humor. Hur ser livet ut med 2 så små barn? vad är en knapp på magen?

Kliv in ni oxå vetja i en småbarns mammas liv i norrland. Ni hittar lilla familjen här


Kommentarer
Postat av: Sara Svanefjord

Åh, vad fint du skrivit. Glad jag blir :D



Har inte tittat in på din blogg på länge, är inte inne på FL något nästan, endast för att läsa i en tråd, så jag har glömt din blogg. Men nu ligger den på favoriter :D

2008-09-30 @ 21:26:28
URL: http://www.laceup.babyblogg.se
Postat av: Piratmamman

Många kloka ord! Tack för bloggtipset!

2008-10-02 @ 17:24:54
URL: http://annasminipirater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0