Att 4,5 meter tyg kan göra mamma så tokig ?:-D

Min son såg lite fundersam ut vad mamma höll på med när jag tidigare i veckan sprang ut till brevlådan säkert 3 gånger innan jag vet att posten brukar anlända. Den kan ju komma tidigare idag! Jag väntade på en liten avi som skulle berätta att jag hade ett paket att hämta ut. Ett paket innehållande 4,5 meter tyg. Åh jag är så löjlig jag vet! jag blir som en unge som väntar på tomten när jag väntar på paket som ska komma med posten.

Men ännu bättre än en avi som kom själva paketet ner i brevlådan. De är duktiga på sånt här där vi bor nu. Där vi bodde sist tycker jag vi fick en avi för minsta lilla grej. jaja iaf paketet dunsade ner i brevlådan..åh som ett barn på julafton slet jag upp det. Titta titta!! lillaL, mamma har fått paket nu ska vi prova. Där stod jag framför honom med meter på meter med ett glatt tyg. Jo han har varit med förr min son han förstod nog vad de där över 4 meterna tyg var för nått...det var ju en bärsjal! Vår första vävda långsjal av märket bali baby breeze (ja ni hör ju vad härligt och sommrigt det låter) och färgen var Haumea. För er som inte vet så är det namnet på en gudinna på hawaii, bara namnet var vackert nog. Sjalen är gjord på bali och är färgad och "batikad" för hand (inget barnarbete inblandat och arbetarna lovas ha goda arbetsförhållanden så jag hoppas att det stämmer.) Sjalen är gjord i bomull och inga giftiga färger används i färgningen. Det är en sval sjal som passar perfekt som sommar sjal. Det blir de mest färglada bärredskap jag har i min samling. Hippi kallas min sambo den men glad kallar jag den :-D

 
Ja så ser vi ut  när vi slö surfat på Sjalbarn en stund,
det är lillaL som somnat på
min rygg i nya sjalen.








LillaL sover under sjalen i soffan.



Kommentarer
Postat av: hippihäxan

Åh, vad fin!!

Vad är det för fel med hippi då... ;)

Min sjal är bara svart, jag var så rationell när jag köpte den och tänkte att den skulle passa till alla kläder. Ganska tråkigt eller hur?

2008-06-13 @ 20:52:47
URL: http://emeliem.wordpress.com
Postat av: Terese

Haha nä hippi är det inget fel på :-D

Jag har oxå varit så rationell tidigare när jag köpt sjal, min ringsjal är beige, tänkt att gå ihop med allt, inklusive min sambo ;-). Men den här gången fick det bli en färgfest.

2008-06-15 @ 18:53:01
URL: http://lillagronahuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0