Vitt vitt

Idag bjuder jag på bilder i vitt vitt eftersom det just nu känns väldigt lockande nu då jag själv längtar efter vita väggar här hemma. Just nu renoverar vi övervåningen och innan den är klar kan vi inte ta oss ann entreplan men gissar om jag önskar att jag kunde det. Hallen känns mörk som en grotta med sina mörkt röda väggar, tänk omj ag bara kunde få måla lite vitt där ;-) det är så jag får hålla händerna i styr för att inte gå loss med penseln... men hur ska jag kunna måla med en 1 åring i hasorna?

Långbänk i köket med långhylla över. Småsaker förvaras i korgar från Bruka, porslin och köksredskap i lådorna under. Stort bord med tilläggsskiva och stolar från Ikea.



Efter en lång, brant entré­trappa kliver man rakt in det stora öppna allrummet och köket. Och klättringen är mödan värd. Det vackraste från den gamla vinden är bevarat, som det murade valvet och takbjälkarna. Och så ljuset ovan trädkronorna som slår emot dig!



Vilken lycka att få vila ögonen på ett riktigt vitt hem ett tag. Så här vitt skulle vi inte kunna ha det hemam hos oss med hund å småbarn men just idag så kändes det skönt att se det vita rena hemmet :-D

Bilderna är från Sköna hem


Kommentarer
Postat av: Sofia

va snyggt med de mörka balkarna mot det vita!

2008-07-22 @ 15:09:30
Postat av: Lia

Vilken dröm, gillar faktiskt vitt med, men någon färgklick hade inte suttit fel.. mmmm drömmer vidare

2008-07-26 @ 12:03:12
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0