Samsovning och sängjakt

LillaL är ju inte så liten längre men liten nog för att vi ska tycka det är mysigt att ha honom i vår säng. Vi känner ingen stress att låta honom bo i egen säng. Vi är väll flummiga familjen i mångas ögon men jag tror på att ge barn obegränsat med närhet så länge de vill ha det. Det är nått vi funnit står oss nära sen vi blev föräldrar till lillaL.Barn går igenom så många faser då de sakta men säkert frigör sig från sina föräldrar och lillaL är inget undantag. Han har verkligen under det här året frigjort sig på alla sätt och vi får ofta höra vilken självständig och framåt liten kille han är. Det gör mig bara mer övertygad över att vi har valt rätt spår. 5 minutersmetoden lr andra metoder passar inte oss har vi funnit. Om andra vill hålla på så med sina barn det säger jag inget om, alla måste vi göra vad som passar våra familjer men det passar inte oss. Sömen och nattningen har varit ett bekymmersfritt kapitel med vår son. vi har nog haft tur men det känns oxå som att vi kanske har hittat en metod att uppfostra som passar honom. Han somnar snällt snabbt på kvällen och sover bra. Vi vaknar alla tillsammans och har trivts bra med det. Men nu har ändå tankarna på en säng till barnen kommit. Det är mysigt att samsova och vi kommer inte ge upp det i första taget men vill lillaL sova i egen säng så är det klart att alternativet ska finnas där. Dessutom så börjar det bli så att han kanske inte väljer det idag men en dag så kanske. Vi vet inte heller vem den nya lilla är som kommer in i våra liv, kanske tycker han/hon att det är skönast att sova själv. sånt kan man ju aldrig riktigt veta.

Men så har de här stackars barnen en kräsen mamma som fått en bild i huvudet över hur sängen ska se ut. det skulle vara en utdragssäng av äldre modell som jag skulle måla vit.  Det hade jag bestämt å så kunde sökandet börja. Å jag har sökt och sökt å nu tror jag att jag hittat en. Jag ska skicka E till att titta på den i morgon efter jobbet. Här är den..mitt fynd!

Klicka för att se nästa bild

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0