jag slant med penseln...

Ni som läst i min blogg tidigare kan inte ha undvikit att förstå att det här huset inte är inrett (målat) indvändigt efter vår smak. I 3 månader har jag nu gått å stirrat på väggarna (föräldraledig som jag är och hemma hela dagarna) ,sett potentialen men inte haft tid att göra nått åt det. Ett av vårts hus många problemområden var vår hall. Den upplevdes mörks som en grotta. Färgen isig är det väll kanske inget fel på, rött kan ju passa på rätt ställe men för mig som gilalr vitt och i den här mörka hallen så var det bara så fel. Det fanns varken tid lr pengar för en rejäl renovring men jag tänkte att en budget renovering kan kanske iaf göra lite skillnad. Så i tisdags ringde jag till sambon på jobbet och sa nu ska vi måla om!
Sagt och gjort när sonen nattats och sov gott så drog jag igång! fram med den stora burken med vit färg och sen drog jag fram som en virvelvind (en virvelvind med stor mage då jag är gravid i v 34). Så efter många lager vitfärg så kundej ag äntligen börja se ett färdigt resultat i onsdags. Fortfarande saknar att måla insidan av ytterdörren. Så här blev det iallafall!




Så nu förvandlingen....














Nå vad tycker ni? Ja ljusare blev det iallafall :-D Golvet ska slippas här framöver och behandlas. Vi har inte bestämt riktigt hur än men vi ska läsa på om lite olika metoder. Det bruna bakom hyllan (runt dörren) är tillfälligt då det sen inte kommer sitta nån dörr där längre. Den dörren leder till övervåningen som just nu är ett renoverings kaos. Nu i höst hoppas vi att vi ska få se slutet på den renoveringen och äntligen få 2 sovrum där uppe och då kommer dörren tas bort och vi får en öppning till trappan där. Sen återstår att måla om ytterdörren, ja ni ser dom fina spackelfläckarna :-D








Kommentarer
Postat av: Sofia

Va mycket lugnare det blev i hallen!! Så himla mycket snyggare! en helt ny hall, ser tio år yngre ut också, minst! Förstår att du är nöjd... :)

2008-07-24 @ 23:56:11
Postat av: Lisa

Ser mycket bättre ut! ska bli kul och se allt när det är klart :)

2008-07-28 @ 17:28:16
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0