presentation

Det här är bloggen om en glad familj som består av mamma (mig), pappa E, sonen lilla L 1 år, en bebbe i magen beräknad aug 08 och en vild jack russel som heter Rambo. Tillsammans flydde vi en av göteborgs förorter och har nyss köpt ett litet grönt hus på landet. Här kändes det som rätt  plats att försöka uppfostra små vilda barn i den anda vi tycker är viktig. När vi blev med hus blev vi oxå med en nedgången trädgård som vi nu försöker få ordning på i små små steg.  Här far pappa E runt när han inte jobbar och klipper gräs och bygger staket och här påtar jag med min stora gravidmage i rabatterna.

Vi är familjen där varje vuxen har en laptop men ingen har en tv. Tvn åkte ut när vi flyttade till huset, vi kände det åt en massa tid men gav oss så lite. Min son vet alltså inte vad bollibompa är. Ingen av oss har saknat tvn och troligen dröjer det innan en ny tv flyttar in igen. Här hemma slängs det mycket lite engångsblöjor men hänger alltid tygblöjor på tork redo att användas. Vi är familjen i gränslandet mellan köphysteri, ha begär och viljan att vara lite ekosmarta.

Vi gillar inredning och tycker känslan i hemmet är viktig och lär oss på vägen hur man renoverar med gott resultat. Nu har vi ett helt hus att sätta prägel på och försöker hinna med mellan matning och nattning av barn. Här kan ni följa livet i det lilla gröna huset och dess trädgård. Den glada lite impulsiva familjen har nyss blivit med hus och resan har bara börjat.

Violer på min trappa

Kommentarer
Postat av: hippihäxan

Vilken mysig början på blogg! Jag kanske är lite trög men visst har du varit inne och kommenterat hos mig?
När det är lite hemligt med namn och så så får man försöka lista ut ändå. Jag återkommer!

2008-04-24 @ 21:52:05
URL: http://emeliem.wordpress.com
Postat av: hippihäxan

Nu är jag med, kollade igenom mina tidigare kommentarer. Sorry vimsig i huvet. Kul att du börjat skriva!

2008-04-24 @ 21:58:54
URL: http://emeliem.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hej,
Det här ser ju lovande ut, jag ser fram emot att komma tillbaka och läsa mer. Har själv också precis påbörjat en blogg tillsammans m min man - om barn, liv, skapande, sökande... Välkommen dit!
vårvarma hälsningar
Lisa

2008-04-25 @ 22:42:18
URL: http://vildaengel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0